Jak vytvořit blog o jídle a vydělávat na něm: tipy pro začátečníky

Články

Jste nadšenci do jídla a receptů a chcete se o ně podělit se světem prostřednictvím foodblogu, ale nevíte jak? Mnoho lidí sdílí stejnou vášeň, ale neví, jak světu ukázat své kulinářské dovednosti. Naše rada zní: založte si vlastní kuchařský blog.

Navzdory tomu, co si někteří lidé myslí, jsou blogy stále skvělým kanálem pro sdílení vašich nápadů a talentu.

Stále však existuje mnoho lidí, kteří nedokážou udělat první krok do tohoto fascinujícího světa. Pokud patříte mezi ně, přečtěte si tento článek a zjistěte, co potřebujete k tomu, abyste mohli začít s blogováním o jídle. Pokud však pro svůj blog potřebujete počáteční kapitál, je možné zkusit štěstí u spolehlivého casino bez ověření.

Blogování o jídle, kde začít?

Už máte všechny důvody, proč si založit blog o vaření, ale nevíte, kde začít? Nebo co budete potřebovat kromě nadšení a chuti? Pak je tento článek určen právě vám.

V první řadě, když se rozhodnete blogovat, v určitém okamžiku si kladete nároky na své schopnosti.

Když začínáte blogovat, zveřejňujete to, co vás nejvíce zajímá a co by mělo vzbudit zvědavost potenciálního diváka nebo čtenáře.

Musíte však vystoupit ze své komfortní zóny, aby se váš obsah neopakoval. Vyzkoušejte něco nového, aby vaše publikum mělo k dispozici rozmanité informace a obsah.

Dalším důležitým faktorem je také to, abyste uměli používat nástroj, ve kterém chcete svůj blog hostovat. Kromě toho jsou pro zapojení vašeho publika nezbytné například znalosti digitálního marketingu a základů fotografování.

Ať už je váš cíl jakýkoli, je důležité, abyste svůj blog používali jako kanál pro portfolio a získali tak důvěryhodnost a znalosti mezi ostatními.

K realizaci této myšlenky je třeba zvážit několik důležitých faktorů, které jsou uvedeny níže.

Jak založit kuchařský blog?

Chcete-li založit blog, postupujte podle našeho průvodce krok za krokem.

Prozkoumejte stránky

Výzkum je základní součástí poznání vašeho publika. Váš výklenek je to, co vás odliší od ostatních blogů.

V části výzkumu byste se tedy měli pokusit vymyslet způsoby, které váš blog učiní jedinečným, odlišným od ostatních podobných blogů.

Důležité je vybrat si oblast, které se věnujete. Tak se na cestě neztratíte a budete moci dosáhnout lepších výsledků.

Můžete si tedy vybrat následující oblasti zaměření:

Gastronomický blog, který obsahuje recepty a krátký příběh o nich;

  • Blog o restauracích a jídle;
  • Super nika, například vegetariánské blogy;

Vytvoření vlastního kuchařského blogu

Konečně je čas na první kroky při vytváření blogu. Až svůj blog založíte, určitě budete chtít, aby vypadal co nejprofesionálněji. Proto byste se měli dobře orientovat v některých důležitých funkcích, jako jsou například základy digitálního marketingu.

Vyberte si platformu, která je bezpečná a spolehlivá. Mějte na paměti, že budete potřebovat blogovací platformu nebo systém pro správu obsahu. Jedním z nejlepších a spolehlivých je například WordPress.

Název domény musíte zvolit tak, aby byl snadno k nalezení a rozpoznání. Zvolte něco jednoduchého, co si lidé zapamatují.

Dále budete potřebovat spolehlivý webový server pro bezpečné ukládání obsahu. Nejlepší možností v této fázi je obrátit se na profesionální služby. Tak budete moci rychle, snadno a profesionálně založit a vytvořit vlastní blog podle svých potřeb.

Některé služby digitálního marketingu se tímto typem práce zabývají a poskytnou vám kompletní nástroj se zásuvnými moduly pro zlepšení interakce uživatelů na vaší stránce.

Používání zásuvných modulů 

Pokud chcete, aby váš kuchařský blog měl dobrou návštěvnost, měli byste se spolehnout na pluginy, které jsou v něm zabudovány.

Při vytváření stránky ve WordPressu se vám zobrazí několik zajímavých možností, které vám pomohou být úspěšnější.

Existují například pluginy, které po přidání zvýrazní náhledy receptů v jejich popisu, jiné zase mohou vaše recepty více optimalizovat pro SEO – možností jsou desítky.

Vytvářejte různorodý obsah

Základem úspěšného blogu je tvorba obsahu. Nemá smysl, aby byl váš blog krásný, dobře optimalizovaný, organizovaný a plný nástrojů, pokud neobsahuje obsah, který lidi přitahuje.

Vsaďte proto na něco relevantního. Vždy se snažte o originální obsah, pište o svých zkušenostech, pokusech v kuchyni a mnoha dalších tématech.

Nevynechávejte ani fotografie. Důležité je umět pořídit dobré fotografie, které lidi ještě více zaujmou. Blog o jídle bez fotografií ztrácí svou hodnotu.

Připravte si obsah předem. Než začnete publikovat, připravte si alespoň 15 příspěvků.

Je to důležité proto, abyste vždy vytvořili obsah a měli něco v záložkách, aniž by došlo k nějakým nepředvídatelným událostem.

Jak začít vydělávat na kuchařském blogu?

Konečně, když jste vytvořili a dali start svému kuchařskému blogu, vyvstává další důležitá otázka – jak na tomto blogu vydělávat a jaké jsou k tomu nástroje?

Příjmy z reklamy

Příjmy z reklamy jsou prvním a nejčastějším způsobem, jak většina blogerů své blogy zpeněžuje. 

Reklamy na blogu jsou malé čtvercové reklamy, které se zobrazují ve spodní části nebo po stranách stránky při jejím posouvání.

Tyto reklamy jsou důležitým zdrojem příjmů pro blogery a tvůrce webových stránek a můžete je využít i k zpeněžení svého blogu.

Nejoblíbenějším a nejčastěji používaným nástrojem pro umístění reklamy je Google AdSense, ale na trhu existují i další alternativy, například Ezoic, Mediavine a Adthrive, z nichž každá nabízí umístění reklamy vhodné pro váš konkrétní výklenek.

Tyto nástroje v podstatě fungují tak, že na vaše webové stránky umisťují reklamy, které vám generují příjmy v závislosti na tom, jak s nimi diváci interagují (tj. jak na ně klikají) nebo jak si je jednoduše prohlížejí.

Nástroj pro umístění reklamy, který si vyberete, samozřejmě také obdrží část příjmů.

Sponzorovaný obsah

Dalším velmi oblíbeným způsobem, jak blogeři vydělávají peníze, je sponzorovaný obsah. 

Sponzorovaný obsah se stal jednou z nejlukrativnějších forem reklamy, přičemž příjmy ze sociálních sítí, jako je Instagram, každoročně rostou.

To znamená, že značky chtějí dát své produkty do rukou blogerům, influencerům a všem, kteří mají silné zastoupení.

Kuchařské blogy často kombinují sponzorovaný obsah s tvorbou receptů, vývojem potravin/výrobků a propagací v sociálních médiích. 

Mezi oblíbený sponzorovaný obsah pro kuchařské blogery patří např:

  • Značky nádobí, příborů a dalších kuchyňských potřeb;
  • Značky potravin a ingrediencí (které vás mohou požádat o přípravu receptu s některým z jejich výrobků jako ingrediencí);
  • Společnosti související s potravinářským průmyslem, například značky doplňků stravy nebo výrobci fotoaparátů.

Mějte na paměti, že abyste přilákali značky, které jsou ochotné vám zaplatit za reklamu na jejich výrobky, měl by mít váš blog již dostatečně velké publikum.

To znamená, že vydělávání peněz na sponzorovaném obsahu nepřipadá v úvahu u začínajících blogerů zabývajících se jídlem nebo u blogů, které ještě nemají vazby na širší publikum.

Pokud jste stále v počáteční fázi zvyšování obsahu a sledovanosti svého blogu, je reálnějším způsobem, jak vydělávat na svém blogu, použití nástroje pro umisťování reklamy, jako je Google AdSense.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je jedním z nejlukrativnějších způsobů zpeněžení blogů, je do jisté míry podobný sponzorovanému obsahu.

Při affiliate marketingu spolupracujete s libovolnou nákupní službou a vytváříte affiliate odkazy, které vkládáte do příslušných příspěvků na blogu.

Řekněme například, že při svých kulinářských dobrodružstvích pravidelně používáte určitý mixér nebo konkrétní značku bezlepkové mouky.

Pokud máte smlouvu s některým prodejcem, který tento konkrétní výrobek nabízí, můžete do svých blogových příspěvků zahrnout partnerský odkaz na něj.

Když někdo na odkaz klikne, bude přesměrován na nákup daného výrobku na webu, se kterým máte partnerskou smlouvu, čímž si vyděláte malou částku peněz a svým odběratelům dáte do rukou výrobek, kterému skutečně důvěřujete.

Nezapomeňte, že je důležité být transparentní a dát vědět, když vaše publikace obsahují partnerské odkazy. 

Podělte se o své znalosti

Je pravděpodobné, že jste se při vytváření relevantního obsahu pro svůj kuchařský blog hodně naučili, tak proč si nepřivydělat sdílením svých znalostí?

Mnoho kuchařských blogerů nabízí kurzy pro své odběratele. Ty jsou obvykle virtuální, ale mohou být i osobní, v závislosti na vaší zeměpisné poloze. 

V závislosti na vaší specializaci můžete nabízet kurzy vaření, kurzy fotografování jídla nebo dokonce kurzy o tom, jak vytvořit úspěšný blog o jídle.

Prodávejte své služby v oblasti fotografování jídla (nebo prodávejte své fotografie)

Pokud strávíte dostatek času zkoumáním kulinářské blogosféry, pravděpodobně si všimnete, že poměrně hodně blogerů se věnuje také kariéře související s jídlem, například tvorbě receptů a/nebo fotografování jídla.

Pokud máte fotografický talent, můžete prodávat své služby v oblasti fotografování jídla a využít své dovednosti k vylepšení vlastního blogu.

Svůj blog můžete dokonce použít jako portfolio své práce, abyste ji mohli prezentovat potenciálním klientům, kterými mohou být tvůrci kuchařek, redaktoři kuchařských webových stránek, marketingové týmy nebo dokonce další foodblogeři. 

Fotografování jídla může být lukrativní a výnosnou kariérou nebo prací na částečný úvazek, pokud máte správný talent a vybavení.

Mnoho foodblogerů si také neuvědomuje, že své fotografie můžete prodávat online a vydělávat na nich.

Kupující za vaše fotografie zaplatí paušální poplatek (v závislosti na velikosti digitálního souboru), a vy si tak můžete vydělat na práci, kterou jste pro svůj blog již odvedli. 

Závěr

Na závěr můžeme shrnout, že kuchařský blog vyžaduje odhodlání a silnou touhu uspět.

Až bude váš blog připraven, investujte do marketingových strategií, abyste získali více čtenářů a posluchačů.

V budoucnu, v závislosti na tom, jakou návštěvnost získáte s úspěchem svého blogu, můžete svůj blog zpeněžit a vydělat na něm slušné peníze.

Oddanost a láska k podnikání je prvním pravidlem úspěšného kuchařského blogu. Hlavní radou je nebát se to zkusit a určitě uspějete. Děkuji vám za pozornost.

© 2024 Vegan.cz | Nakódoval Leoš Lang